چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
ایلام

حوزه/ نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام تصریح کرد: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از مهم ترین وظایف مسجدی ها و هیئتی هاست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی تبار در همایش بزرگ جهاد روایت بانوان و مدافعان حریم خانواده، که در مصلای امام خمینی(ره) شهر ایلام برگزار شد با اشاره به اهمیت فوق العاده فریضه امر به معروف و نهی از منکر از منظر آموزه های ناب اسلامی، ابراز داشت: بالاترین آفت در جامعه بی تفاوتی نسبت به منکرات و از آن سو عدم تعهد در امر به معروف است.

وی با اشاره به اینکه همگی باید دغدغه جامعه را داشته باشیم و امر به معروف و نهی منکر وظیفه همگانی است، افزود: آمران معروف نقش بسیار بزرگ و معنوی در جامعه دارند، کما این که اهتمام در این باره توفیق بزرگی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امربه معروف و نهی از منکر فریضه بزرگی است که به وسیله آمران در جامعه نهادینه می‌شود، اگر امربه معروف و نهی از منکر نباشد نماز هم اقامه نمی‌شود، جهاد تحقق پیدا نمی‌کند.

امام جمعه ایلام همچنین گفت: آمران معروف نقش زیرساختی در جامعه دارند، برای انجام واجبات دینی و جلوگیری از منکرات، با امربه معروف و نهی از امنیت در جامعه حاکم می‌شود.

وی با بیان این که احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از مهم ترین وظایف مسجدی ها و هیئتی هاست، افزود: مردم هم باید تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند، فضا باید برای آن به معروف و نهی از منکر در جامعه باید فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در ادامه بیان داشت: امروز زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران در سایه امنیت و آرامش زندگی می‌کنیم، نه تنها امروز نمی‌ترسیم بلکه نگاه مستضعفان عالم به جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: دشمنان که نتوانستند با جنگ سخت جمهوری اسلامی ایران را از پای دربیاورند، با جنگ نرم وارد شدند تا افکار، فرهنگ، دین و ایمان مردم را مهندسی کنند. متاسفانه تاکنون این جنگ نرم آثار تلخی در جامعه ما به همراه داشته و لذا باید با آگاهی و بصیرت در برابر موج تخریب گر جنگ نرم دشمن بایستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha